نقاشی کشیدن با گواش روی بوم

5/5 - (1 امتیاز)

راهی به سوی خلاقیت

این تمرین برای افرادی در نظر گرفته شده که اصلن طراحی بلد نیستند و از  کار با رنگ هم دانشی ندارند و احساس می‌کنند استعدادشان در نقاشی اندک و یا صفر است.

این شیوه به شما کمک می‌کند تا هر آنچه در ذهنتان است را بر روی بوم و یا کاغذ بیاورید. لازم به ذکر است که بعد از عبور از این مرز و افکار است که می‌توانید وارد وادی نقاشی خلاق و یادگیری  نقاشی بر اساس ویژگی منحصر به فرد خودتان شوید و آثاری را پدید آورید که اثر انگشت منحصر به فرد شما برروی آن حک شده باشد.

و حالا شما را به تماشای ویدئو دعوت می‌کنم:

وسایل لازم برای نقاشی با گواش:

برای یادگیری نقاشی با رنگ گواش به چند ابزار ساده از قبیل رنگ گواش، قلم مو، کاغذ (مقوا، بوم) و یک پالت رنگ جهت ترکیب رنگ ها نیاز است.

– رنگ گواش:

مارک های زیادی از رنگ گواش موجود است. بهتر است ابتدا با ۳ رنگ اصلی به علاوه رنگ سیاه و سفید شروع کنید چرا که طیف وسیعی از رنگ ها را می توانید بسازید.رنگ گواش قابلیت ترکیب پذیری بالایی دارد و شما می توانید به راحتی رنگ های خانواده گرم و سرد را در طیف های متنوعی خلق نمایید. در آموزش نقاشی با رنگ گواش برای کودکان این امر سبب آشنایی کودک با چرخه رنگ شده و باعث رشد خلاقیت در آنها می شود.

در این ویدئو از گواش ایرانی مارک پارس استفاده کردم.

– قلم مو:

قلم مو مناسب رنگ گواش همان قلم مو آبرنگ است. این قلم موها با ضخامت‌های متنوع و با نوک های گرد و تخت تهیه شده از الیاف طبیعی یا مصنوعی شماره گذاری شده‌اند. لازم است قبل از استفاده قلم مو خود را با آب مرطوب نمایید تا بتوانید رنگ را به راحتی روی کاغذ جابجا کنید.

– مقوا یا بوم:

رنگ گواش روی مقوا بافت دار آبرنگ به خوبی عمل می کند، اما می توانید از بوم نقاشی نیز استفاده نمایید. برخی از مربیان هنر برای آزادی عمل بیشتر هنرجویان خود آموزش نقاشی با گواش روی بوم را انجام می دهند هر چند که بوم برای رنگ اکریلیک مناسب تر است.

در این آموزش از بوم به قطع ۲۰*۳۰ استفاده کردم.

– پالت رنگ:

برای ترکیب رنگ های گواش و خلق طیف متنوعی از رنگ ها به یک ظرف مخصوص مخلوط کردن رنگ نیاز دارید. پالت رنگ مخصوص گواش معمولن از پلاستیک سفید تولید می شود که دارای خانه‌هایی به شکل دایره، مربع یا مستطیل است تا بتوانید در هر خانه رنگ مورد نظرتان را خلق نمایید.

اما ترجیح شخصی‌ام به جای استفاده از پالت‌های موجود در بازار استفاده از سینی‌های پلاستیکی کوچک به رنگ سفید است چرا که دور ریز رنگ کمتری دارند و سطح بیشتری از ترکیب رنگ را می ‌توانم قبل از کار ببینم.

در زیر چند نمونه نقاشی برای شفاف شدن موضوع برایتان آورده‌ام:

لینک های پیشنهادی:

اگر مشتاقِ مطالعه و یادگیری نقاشی و طراحی هستید، مطالعه و مشاهده‌ی پست زیر را پیشنهاد می‌کنم.

چگونه نقاشی را شروع کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):